FANDOM

Stacja Arcturus Evolution
Lokalizacja: Droga Mleczna/ Strumień Arkturusa/ Arkturus

Dane szczegółowe:

  • Średnica: 5 km
  • Otwarta: 2156 rok (przed ukończeniem)
  • Ludność :  45000
  • Gatunek zamieszkujący : Ludzie

OpisEdytuj

Stacja Arcturus jest 5 kilometrową stacją typu Stanford Torus i orbituje na końcu punktu Lagrange’a (L5) gazowego giganta Themis. Budowa stacji została rozpoczęta w 2151 roku przed kontaktem z Cytadelą  i zakończona 2162 roku. Do budowy stacji użyto zasobów z wielu okolicznych asteroid. Po jej ukończeniu te wydrążone asteroidy stały się przejściowym domem dla wielu ludzi. W roku 2156 Stacja Arcturus została otwarta, a od Wojny Pierwszego Kontaktu stała się siedzibą dowództwa wojskowego Przymierza Systemów.

Stacja jest położona w dogodnym punkcie pozwalającym na obserwacją kilku pobliskich przekaźników masy. Jedną z jej funkcji jest też obrona przekaźnika masy łączącego się z przekaźnikiem Charona, który wiedzie na Ziemię.

Mass Effect: EvolutionEdytuj

Po zakończeniu Wojny Pierwszego Kontaktu na Stacji Arcturus generałowie Williams i Arterius dokonali wymiany jeńców wojennych. Desolas Arterius oddał ludzi generała Willamsa, Jacka Harpera i Evę Core za turianskich żołnierzy pojmanych przez Przymierze.

Mass Effect 3
Stacja Arcturus
Edytuj

W punkcie libracyjnym L5 Themis straszą stopione metalowe szczątki Stacji Arkturus zniszczonej przez okręty liniowe Żniwiarzy. Przed atakiem stacja była siedzibą parlamentu Przymierza Układów i ośrodkiem nerwowym wojsk tej organizacji. Dzisiaj to tylko zimny grób 45 tysięcy ofiar ataku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki