Fandom

Mass Effect PL Wiki

Shiala

1798stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Shiala jest komandoską asari, potężną biotyczką oraz dawną zwolenniczką Matki Benezji. Shepard z drużyną odnajduje ją na Feros.

Asari była akolitką Benezji niemal przez dwa stulecia, podziwiała jej mądrość i biotyczne umiejętności. Wraz z innymi zwolennikami matki towarzyszyła w pobycie na pokładzie Suwerena, gdzie Benezja starała się pokierować Sarenem Arteriusem by obrał jak najłagodniejszą drogę realizacji swojego planu. Matka nie dała rady go przekonać i została zindoktrynowana. To samo stało się z Shialą, która została jednym z niewolników Sarena.

Mass Effect

Zindoktrynowana asari towarzyszyła Arteriusowi w jego wyprawie na Feros, gdzie spotkali Toriana. Saren odkrywa, że starożytna roślina w przeszłości miała kontakt z proteanami i rozumie ich szyfr, którzy może pomóc odczytać i zrozumieć zaszyfrowaną wizję z nadajnika z Eden Prime. Turianin zawiera umowę z Wiecznoroślą. Ceną dostępu do szyfru jest "poświęcenie" Shiali, która zostaje pochłonięta przez roślinę i dzieli się z nim świadomością. Używa swoich mocy biotycznych by przesłać kod do umysłu Sarena. Po zdobyciu informacji Arterius pozostawia asari Torianowi i rozkazuje gethom zniszczyć roślinę, by uniemożliwić zdobycia kodu Shepardowi.

Feros Asari Clone Closeup.png
Gdy komandor wraz drużyną dociera do Wiecznorośli, ta jest w stanie powielić asari w postaci klonów, jeden z nich służy Torianowi do komunikacji z Shepardem. Klony posiadały także zdolności biotyczne, którymi atakowały drużynę komandora. Po pokonaniu rośliny Shiala uwalnia się od niej i odzyskuje w pełni świadomość. Opowiada Shepardowi o planach Sarena, zniewoleniu Matki Benezji oraz o szyfrze. Poznanie i zrozumienie wizji jest kluczowym do znalezienia Kanału. Shiala łączy swój umysł z umysłem komandora i przekazuje mu kod. Następnie prosi Sheparda by móc wróci do Nadziei Zhu i pomogła ją odbudować w ramach pokuty za to co zrobiła.

Komandor decyduje o dalszym losie asari, może pozwolić jej na powrót do koloni. Alternatywnie Shepard stwierdzi, że Shiala zbyt często zmieniała strony i będzie chciał ją zastrzelić. Asari z pokorą przyjmuje wyrok i nie stawia oporu, klęka na kolana, a komandor strzela jej w tył głowy.

Mass Effect 2

ShialaME2.png
Jeśli Shiala przeżyła wydarzenia na Feros, pojawi się na Illium, gdzie negocjować kontrakt medyczny dla kolonistów. Shepard może w jej imieniu odbyć negocjacje z przedstawicielami firmy. Asari opowiada o tym, że w miesiąc po uwolnieniu się od Toriana jej skóra zaczęła robić się zielona, podobnie jak u klonów, zaś jej moce biotyczne stały się niestabilne. Miewa również koszmary dotyczące czasów związania z Wiecznoroślą.

Jeśli komandor pomoże Shiali, to ona okaże mu zainteresowanie "Może kiedyś, kiedy ja nie będę organizować koloni, a ty nie będziesz robił... czegokolwiek co robisz". Potem uśmiecha się i głaszcze Sheparda po ramieniu.

W przypadku, gdy komandor pozwolił zginąć kolonistom a asari przeżyła, dialogi z nią ulegną zmianie. Wyzna, że jest komandosem i nie wie jak pomóc ludziom, ale spróbuje naprawić wyrządzone przez siebie krzywdy. Nie spróbuje również flirtowania z Shepardem.

Mass Effect 3

Jeśli Shiala wciąż żyje napisze do komandora e-mail, opisujący walkę osadników z Feros ze Żniwiarzami. Pod wpływem zarodników Toriana, koloniści posiedli zdolność wyczuwanie siebie, co pozwala im myśleć i działać razem jak jeden organizm, co jest niezwykle przydatne w walce. Długofalowy wpływ zarodników nie jest znany, ale niezwykle przydatny na obecną chwilę.

Asari wspomina, że czuje się tak jak by była indoktrynowana w podobny sposób jak wpływał na jej umysł Suweren. Jednakże stwierdza, że tak właśnie działa połączenie z innymi osadnikami. Ona oraz koloniści są jednym z zasobów wojenny możliwych do pozyskania.

Więcej w Fandom

Losowa wiki