FANDOM

Swarms.png
Roje poszukiwaczy to grupy małych sond przypominających jasnobrązowe owady. Sondy są transportowane na statkach zbieraczy i wypuszczane w dużych grupach przypominających rój owadów. Mają za zadanie odszukać wszelkie organiczne ofiary i unieruchomić jej za pomocą ukuć swoich żądeł. Unieruchamiają cele toksyną, która obejmuje ofiary polem zastoju. Pozwala to rojowi na sparaliżowanie populacji całych koloni, po czym bezwładne ciała są zabierane na statki.

Mass Effect 2Edytuj

Freze-Colonist.png
Po bitwie o Cytadelę, zbieracze zaczynają wysyłać roje poszukiwaczy do ludzkich kolonii w Układach Terminusa i zaczynają porywać ich mieszkańców. Jedną z takich planet jest Pochód Wolności, gdzie koloniści zostali uprowadzeni. Jedynym ocalałym z ataku był quarianin Veetor'Nara, który na koloni odbywał pielgrzymkę. Po mimo ciężki przeżyć i załamania nerwowego na skutek ataku poszukiwaczy, quarianin zdołał nagrać materiał filmowy z napaści oraz zebrać próbki biologiczne. Dane przekazuje komandorowi Shepardowi, który rozpoczął współpracę z Cerberusem w celu powstrzymania zbieraczy.

Swarmer.png
Po analizie danych zebranych przez Veetora, Człowiek Iluzja radzi Shepardowi by odnalazł salariańskiego profesora Mordina Solusa, który może stworzyć szczepionkę przeciwko atakom małych sond. Mordinowi udało sie opracować eksperymentalnym środek zapobiegawczy, który sprawiał, że ofiara stawała się niewidzialna dla roju poszukiwaczy. Środek ten został użyty przez komandora i drużyny z powodzeniem na Horyzoncie. Okazał skuteczny w przypadku małych grup sond. W przypadku całych rojów najlepiej zastosować pole biotyczne tj. w czasie ataku na bazę zbieraczy.

Mass Effect: Paragon LostEdytuj

W 2185 r. zbieracze przybywają do Fehl Prime by porwać kolejnych kolonistów. Atakują w ten sam sposób co wcześniej wypuszczając roje poszukiwaczy, które z łatwością pokonują wojskowe bariery kinetyczne i ogłuszają ludzie. Paraliżowi ulegają również towarzysze Jamesa Vegi: Kapitan Toni, April i Christine. Jeden z członków oddziału Vegi - Essex, też zostaje obezwładniony, ale odzyskuje przytomność.

Roje sond giną po zniszczeniu krążownika zbieraczy, który był ich bazą. Dane o zbieraczach i rojach poszukiwaczy oraz możliwościach zapobieżenia ataków z ich strony James przekazał Przymierzu Systemów.

Mass Effect 3Edytuj

W 2186 r. w czasie walk na Menae Shepard wspomina o "roju zbieraczy", wykorzystywanym przez żniwiarzy. Nie wyjaśnia jednak czy chodzi mu roje poszukiwaczy czy o zbieraczy.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki