FANDOM

Red Sand.jpg

Red Sand – tworzony przez fanów krótkometrażowy film science-fiction, którego premiera odbyła się 07.10.2012r. Stanowi on nieoficjalny prequel serii. Twórcami filmu są studenci i wykładowcy University of Advancing Technology (Tempe w stanie Arizona) z kierunki Digital Video Program.

Fabuła

RED SAND a Mass Effect fan film - starring MARK MEER13:59

RED SAND a Mass Effect fan film - starring MARK MEER

Akcja będącego prequelem serii Mass Effect filmu Red Sand rozgrywa się trzydzieści pięć lat przed historią komandora Sheparda. Opowiada on o odkryciu proteańskich ruin na Marsie, stanowiących skarbnicę zaawansowanych technologii i potężnego pierwiastka zero – źródła energii, o jakim ludzkość nawet nie śniła. Gdy zespół badawczy Przymierza pod wodzą doktora Averroesa (Ayman Samman) stara się zgłębić sekrety ruin, grupa rabusiów zamieszkujących pustynie planety chce je zdobyć dla siebie. Bandyci, uzależnieni od rafinowanego pierwiastka zero w postaci narkotyku znanego jako czerwony piasek, który daje im biotyczną moc telekinezy, nie cofną się przed niczym, aby zdobyć ruiny i znajdujące się w nich złoże pierwiastka zero. Na drodze stają im pułkownik Jon Grissom (Mark Meer), pułkownik Lily Sandhurst (Amy Searcy) oraz oddział żołnierzy Przymierza, który będą bronić ruin za wszelką cenę. Stawką jest przyszłość ludzkości w galaktyce.

Obsada

Ekipa

Błędy

Scenariusz filmu zawiera szereg błędów i nieścisłości względem gier:

  • Członkowie Czerwonego Piasku nie mogli używać biotyki do walki. Zażywanie narkotyku daje tylko chwilowe zdolności telekinetyczne pozwalające na przesuwanie niewielkich obiektów – ciskanie przeciwnikami jest niemożliwe bez implantów biotycznych i odpowiedniego szkolenia, które w momencie odkrycia ruin na Marsie były ludzkości nieznane.
  • Ruiny na Marsie odkryto w 2148 roku, nie w 2149, jak podano w filmie.
  • Przymierze założono niedługo przed odkryciem przekaźnika Charona, a nie zaraz po odkryciu proteańskich ruin.
  • W filmie wykorzystana została współczesna mapa geopolityczna, na której znajdują się kraje nieistniejące już w 2148 roku – Polska, Wielka Brytania, Niemcy i inne państwa europejskie działają jako Unia Europejska, zaś USA, Kanada i Meksyk jako Stany Zjednoczone Ameryki Północnej.

Ciekawostki

  • Mark Meer, wcielający się w pułkownika Grissoma, udziela głosu komandorowi Shepardowi i wszystkim vorchom w oryginalnej wersji Mass Effect.
  • Hasło promujące film to „Przed Mordinem był Averroes, przed Ashley była Sandhurst, przed Shepardem był Grissom”.

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki