Cerberus odkrył proteański artefakt na Eden Prime. Wyląduj na planecie, aby odzyskać artefakt.

Sposób pozyskaniaEdytuj

Misji można się podjąć, ściągając dodatek Z prochów i przeczytania wiadomości na osobistym terminalu.

Wiadomość.png
Misja priorytetowa: Eden Prime

Nadawca: Dowództwo Przymierza

Shepard,

Cerberus zaatakował Eden Prime i okupuje właśnie kolonię. Siły Przymierza są zbyt rozproszone, żeby ją ocalić, ale staramy się dyskretnie wspierać miejscowy ruch oporu.

W toku tych działań ustaliliśmy, że Cerberus odkrył tu ważny proteański artefakt. Nie wiemy, co to takiego, ale wszystko wskazuje, że to on był powodem ataku na kolonię. Musisz zinfiltrować Eden Prime i odzyskać artefakt.

Udaj się do Gromady Exodus, a wtedy na Eden Prime, aby rozpocząć misję.

PrzejścieEdytuj

Liara jest domyślnym członkiem drużyny; drugiego możesz wybrać wedle uznania.

Na promie odbędzie się krótka rozmowa różniąca się, zależnie którego członka drużyny wybrałeś.

Eden Prime z lotu ptaka
Po wylądowaniu udaj się w dół ścieżki, aż dotrzesz do pierwszego zespołu zabudowań. Wejdź do budynku po twojej prawej. Odzyskaj 3000 kredytów z komputera i apteczkę. Będzie tam terminal, który rozpocznie przydział Eden Prime: Ruch oporu (pierwsza wiadomość wywiadu). Kontynuuj do punktu nawigacyjnego i aktywuj windę na wykopalisku. Zacznie się scenka, podczas której Liara odkryje, że Cerberus odkrył żyjącego Proteanina w zastoju, lecz jeśli otworzysz kapsułę bez odpowiedniego sygnału, zabije to Proteanina w środku.

Aby otworzyć kapsułę, będziesz potrzebował dwóch rzeczy: komendy oraz sygnał, który zdezaktywuje tryb hibernacji. Obie znajdują się w różnych miejscach kolonii i oba mogą być zdobyte w dowolnej kolejności.

Eden Prime 50000 lat temu
Przyleci prom Cerberusa, który zrzuci kilku wrogów. Wyeliminuj ich i udaj się do zabudowań po lewej. W budynku znajdziesz kolejne dane wywiadowcze na terminalu i kolejne 3000 kredytów do uzyskania. Następnie idź do budynku położonego nieznacznie w dół wzgórza, dalej po lewej stronie. Tam napotkasz kilku Inżynierów bojowych, Szturmowców i Centurionów.

Użyj drabiny, aby dostać się na dach budynku dla lepszego stanowiska w trakcie walki. Zabij przeciwników, wróć się i odzyskaj 6000 kredytów, wtedy pozyskaj następne dane wywiadowcze oraz medi-żel w tym samym budynku. Liara zaznaczy punkt nawigacyjny w twoim taktycznym HUD-zie, mówiąc że Cerberus studiował materiały, aby odkryć, jak otworzyć kapsułę. Zhakuj drzwi, wejdź do środka i podnieś apteczkę. Przejdź przez drugie drzwi i użyj konsoli. Zobaczysz przerywnik z bitwą Protean przeciwko Żniwiarzom.

Sport może zabić...

Gdy zdobędziesz sygnał, wyjdź, idź w lewo i po schodach, przez dziedziniec i znów po schodach. Wejdziesz do budynku z czterema zwłokami. Zbadaj stolik, a Komandor Shepard stwierdzi, że zostali zabici "oglądając grę". Otwórz drzwi, gdzie znajdziesz żołnierzy Cerberusa.

Wyeliminuj przeciwników, i przejdź z pokoju ze stolikiem przez dziedziniec i po schodach, podążając za punktem nawigacyjnym. Odzyskaj sprzęt na lewym biurku (3000 kredytów). Otwórz drzwi i użyj konsoli komputera, aby uzyskać informacje, jak otworzyć kapsułę.

Standardowe rozmieszczenie żołnierzy
Gdy wyjdziesz, zobaczysz nad sobą dwa promy. Czterech szturmowców i dwóch inżynierów bojowych wyskoczy, zanim będziesz mógł opuścić budynek. Wyeliminuj wrogów i idź w stronę budynku z drzwiami po lewej.

Przejdź przez drzwi, gdzie będą czekać trzy Wieżyczki, trzech Stróżów, Inżynier Bojowy oraz Szturmowiec. Przejście przez otwarte pole do drzwi, aby ich oskrzydlić jest taktycznie niekorzystne, ponieważ wieżyczki bardzo łatwo mogą zniszczyć twoje tarcze lub zabić, zanim zdążysz spróbować zwabić przeciwników do środka. Rozważniejsze jest pozostanie w środku i zabijanie żołnierzy po kolei.

Nota: Na wyższych poziomach trudności upewnij się, aby dotrzeć do obszaru, gdzie są wieżyczki BARDZO uważnie (zwłaszcza, jeśli nie jesteś w stanie precyzyjnie określić ich pozycji), jako że to bardzo łatwe, aby wejść po schodach lub na zewnątrz i zostać od razu zastrzelonym.

Łatwi do zabicia
Alternatywnie, zamiast iść przez drzwi, możesz zwabić obwarowanych wrogów przez niedokładne strzały w pobliskich przeciwników, uważając podczas ostrzału wieżyczek. Otwórz drzwi, cofnij się tak, jak to możliwe, uzbrój sie w broń o najdalszym zasięgu i strzelaj.

Kiedy organiczni przeciwnicy zostaną oszukani i są w twoim zasięgu rażenia (albo poza polem widzenia wieżyczek), możesz ich pozabijać. Jeśli nie, jeden zabity żołnierz jest jednym z głowy. Gdy wszyscy będą martwi, udaj się na ich poprzednią pozycję i zniszcz wieżyczki, które mogły być pominięte, co powinno być teraz znacznie prostsze.

Liara powie ci, że Cerberus wycofał się za most, by znaleźć inną drogę. Przed znalezieniem innej drogi upewnij się i przebiegnij przez kolonię, aby sprawdzić, czy nieczego nie ominąłeś. Przeładuj też broń.

Uwaga: Kiedy przejdziesz, nie będziesz mógł wrócić. Aby przejść, skocz w dół i idź w lewo. Zobaczysz dwie drabiny; wejdź na nie. Na dachu budynku, gdzie znalazłeś pierwszy terminal z danymi wywiadowczymi, idź naprzód i skocz nad dwoma szybami wentylacyjnymi, potem skręć w prawo. Zjedź z drabiny i udaj się do kapsuły z Proteaninem. Aktywuj ją. Shepard wyśle sygnał do głowicy, lecz według Liary zajmie to trochę czasu.

Zawsze duże bronie, jeśli wszystko inne zawodzi
Niektórzy wrogowie zaczną szturmować twoja pozycję z kierunku, gdzie zacząłeś misję. Broń się i wyeliminuj przeciwników. Gdy wszyscy zostaną pokonani, idź do środka budynku po amunicję (jeśli jej potrzebujesz). Przygotuj się na kolejną falę. Atlas zostanie zrzucony z nieba, gdzie pojawili się pierwsi żołnierze z pierwszej fali, razem z innymi żołnierzami. Budynek będzie dobrą zasłoną przed Atlasem. Zniszcz go, używając dostępnych środków oraz piechotę.

Inna taktyka uczyni walkę bułką z masłem. Po aktywacji kapsuły wespnij się na dach budynku, na którym byłeś wcześniej. Szturmowcy nie będą za tobą podążać, a Atlas będzie mógł być łatwo zniszczony z twej pozycji. Gdy zbliży się do budynku, nie będzie mógł cie trafić. Możesz użyć kombinacji Odkształcenia i Rzutu, aby szybciej pokonać mecha.

"W moim cyklu ta planeta była koloru sepii..."
Nota: Atlas może być przejęty, jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie. Strzelaj tylko w diamentową szybę, za którą siedzi sternik, a po zniszczeniu szyby zabij go. Uważaj, aby inny żołnierz nie zajął Atlasa i szybko dostań się do jego kokpitu. Wtedy możesz bez problemu wyeliminować przeciwników.

Gdy wszyscy wrogowie zostaną zabici, będziesz mógł aktywować kapsułę i porozmawiać z Proteaninem. Konwersacja będzie możliwa na planecie i na Normandii. Proteanin przedstawi się jako Javik. Po misji będziesz mógł używać Miotacza cząstek, a Javik stanie się nowym członkiem drużyny, lecz dopiero po misji Priorytet: Palaven.

PrzeciwnicyEdytuj

BłądEdytuj

Podczas misji, gra może się zawiesić po oglądnięciu przez Sheparda wideo z inwazją Żniwiarzy na Protean. Jeśli cofniesz sie do ostatniego punktu kontrolnego, drużyna Sheparda pojawi się w promie Kodiak.

By pozbyć się tego błędu, załaduj ostatni zapis przed oglądnięciem wideo. Po obejrzeniu i rozmowie z Liarą szybko włącz taktyczny HUD na kilka sekund, aby uniknąć problemu.

Są dwie retrospekcje, które Shepard musi obejrzeć. Jedna przy kapsule, a druga przy sygnale, który musi zostać zakłócony. Gra się nie zawiesi, jeśli gracz obejrzy nagranie przy wyciąganiu głowicy, przed oglądaniem nagrania przy sygnale. Misja jest skonstruowana tak, że gracz najpierw otrzymuje dane "sygnałowe", gdy sygnał musi być zakłócony, zanim kapsuła może być wyciągnięta. Obejrzenie wideo przy sygnale zawiesza grę, więc gracz musi nadłożyć drogi, aby obejrzeć wideo przy otwarciu głowicy.

Problem jest naprawiony tym patchem.

Więcej z Fandomu