FANDOM

Położenie: Droga MlecznaPogranicze KepleraNewton /  1. planeta

OpisEdytuj

Mass EffectEdytuj

Mimo iż powierzchnia planety Ontarom jest bardzo gorąca, to jej azotowo-tlenowa atmosfera i rozległe, płytkie morza sprawiają, że jest idealną kandydatką do zamieszkania przez większość znanych gatunków. Niestety, orbita księżyca Thonal jest w stanie powolnego rozkładu od momentu scalenia się systemu. Jej bliskość zaczyna wywoływać efekty pływowe, a jej obrót w polu magnetycznym planety Ontarom generuje coraz potężniejszą burzę elektryczną. Wprawdzie niektórzy sugerowali ,że należałoby ustawić napędy efektu masy, które uczyniłyby księżyc lżejszym i skorygowałyby jego orbitę, jednak skala takiego projektu dziesiątki tysięcy napędów, które kosztowałyby tyle, że doprowadziłyby do bankructwa rządy wszystkich ras Cytadeli - czyni go niewykonalnym. Podjęto jednakże międzyrasowy wysiłek by skatalogować i zachować unikatową, genetyczną różnorodność młodej biosfery planety Ontarom. Korporacja ExoGeni oraz Heyuan Genomics reprezentują Przymierze w tym przedsięwzięciu.

Mass Effect 3Edytuj

Ta zdatna do zamieszkania planeta istniała w cieniu przyszłej katastrofy już na długo przed wojną ze Żniwiarzami -orbita jej księżyca ulega degradacji, wywołując zaburzenia pływów i burze elektryczne; zderzenie jest nieuniknione. Kiedy na Ontaromie osiedlali się ludzie, asari uznały to za głupotę, jednak z perspektywy czasu ich decyzja okazała się słuszna. Założone tutaj centrum komunikacyjne dysponuje setkami komunikatorów kwantowych, których sygnały są rozprzestrzeniane po całej planecie, a następnie wysyłane za pomocą boi komunikacyjnych. Ontarom nie został jeszcze zaatakowany przez Żniwiarzy, jednak to tylko kwestia czasu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki