Obrzydlistwo to typ Zombie stworzony przez Zbieraczy. Zachowują się jak żołnierze samobójcy, szarżując i eksplodując blisko przeciwnika. W przeciwieństwie do zombie są koloru czerwonego.

Mass Effect 2 Edytuj

Obrzydlistwom zazwyczaj towarzyszą zombie w celu zmiażdżenia Sheparda w 2185. Można je spotkać w miejscach związanych ze Zbieraczami i Żniwiarzami.

Umiejętności Edytuj

Ofensywne

Obrzydlistwo szarżują w stronę przeciwników tak jak regularne zombie, ale emitują również płomienie. Jeśli zaczynają się świecić, to po zabiciu wybuchają, raniąc innych wokół.

Defensywne

Obrzydlistwo ma średni poziom zdrowia oraz lekki pancerz na poziomach weteran i szaleniec.

Taktyka Edytuj

  • Przyciągnięcie może zaszkodzić używającemu, przyciągając obrzydlistwo do wroga. Dobrymi mocami na obrzydlistwo są Rzut, Fala uderzeniowa i Ciśnięcie.
  • Amunicja zapalająca świetnie niszczy pancerz wroga.
  • Obrzydlistwo można również zdominować.
  • Zamrożone obrzydlistwa wybuchają dopiero po odmrożeniu.
  • Obrzydlistwa najlepiej eliminować od razu, jeśli walczy się z większą liczbą wrogów.
  • Obrzydlistwa można zniszczyć natychmiastowo poprzez strzał w nogę. Wtedy nie wybuchają (zazwyczaj).

Mass Effect 3 Edytuj

Obrzydlistwa wracają do Mass Effect 3 poprzez DLC Mass Effect 3: Odwet oraz Mass Effect 3: Cytadela.

Umiejętności Edytuj

Ofensywne

Obrzydlistwa biegną ku swemu wrogowi i go chwytają. Jeśli nie użyjesz ataku wręcz, wybuchną, raniąc wszystkich wokół. W późniejszych falach mogą być również opętane.

Defensywne

Obrzydlistwa mają niski poziom zdrowia, lecz więcej niż zombie. Są wrażliwe na moce przez brak tarcz i barier.

Taktyka Edytuj

  • Pośmiertnej eksplozji można zapobiec, odrywając głowę od korpusu:
    • udanie przerywając chwyt
    • strzelając w głowę
    • ciężko atakując batarianinem, vorchem, Cieniem, Pogromcą, Szturmowiec Kabały|Kabałą.
    • batariańską rękawicą.
    • chwytem wykonanym przez getha, kroganina, adepta lub szturmowca, gdyż tylko oni miażdżą głowę przeciwnika.
  • Ludzcy adepci mogą odrzucić obrzydlistwo.
  • Jeśli nie jesteś żadną z powyższych postaci, lepiej poczekać na chwyt, a dopiero potem zmiażdżyć głowę obrzydlistwu.
  • Ciężki atak gethów, Karabinek Reegar, Miotacz cząstek i inne bronie dezintegracyjne nie zapobiegają eksplozji.
  • Uważaj podczas użycia przyciągnięcia lub Biczu. Lepiej korzystaj z mocy odpychających.
  • Obrzydlistwa mogą uszkodzić tarcze również twoich kompanów.
  • Osobliwość i Spalenie zatrzymują wroga na 8 sekund.
  • Eksplozje ranią także sojuszników obrzydlistwa.
  • Obrzydlistwa przez pierwsze sekundy maszerują pochylone, a dopiero potem prostują się i atakują.

Trivia Edytuj

  • W Dragon Age: Origins również występują wrogowie zwani obrzydlistwami, którzy również wybuchają po śmierci.

Więcej z Fandomu