FANDOM

ME3 Niszczyciel.png
Niszczyciele to rodzaj Żniwiarzy, którzy pojawiają się w Mass Effect 3. Mają wysokość ponad 160 metrów; są stosunkowo niewielkie w porównaniu z jednostkami typu Suweren, które osiągają do dwóch kilometrów długości. Żniwiarze tego typu czterokrotnie stają na drodze komandora Sheparda.

StarciaEdytuj

Pierwsze starcie Sheparda z niszczycielem ma miejsce na Tuchance, na której Żniwiarz pilnuje kompleksu Zasłony. Zostaje pokonany przez legendarną matkę wszystkich miażdżypaszcz, Kalros, którą komandor zwabił w jego pobliże przy pomocy dwóch specjalnie do tego przeznaczonych młotów.

Podczas wykonywania jednego z zadań na Rannochu komandor odkrywa słaby punkt niszczycieli – jest nią komora ukryta pod pancerzem, którą Żniwiarz odkrywa tylko w chwili oddawania strzału. Komandorowi udaje się zniszczyć jednostkę przy pomocy salw ciężkiej floty quarian, której cel wskazał zdalnie za pomocą ręcznego celownika laserowego, skonstruowanego przez admirał Xen. Przed „śmiercią” Żniwiarz nawiązał kontakt z komandorem, tłumacząc mu, że cykl musi trwać, inaczej całe życie organiczne czeka zagłada.

Niszczyciel w Londynie.png
Podczas bitwy o Ziemię komandor walczy z dwoma niszczycielami. Pierwszy jest przekształcony w działo Hadesu, które udaje się zniszczyć za pomocą M-920 Kain. Drugi zostaje zniszczony po udanej salwie z rakiet Thanix, nakierowanej przez EDI. Udaje im się trafić centralnie w komorę wystrzału, dzięki czemu droga do promienia wiodącego na Cytadelę stanęła otworem.

CiekawostkiEdytuj

  • Według BioWare, projekt niszczycieli był oparty na wczesnym stadium rozwojowym liśćców, które odgrywało rolę także przy powstawaniu koncepcji wyglądu Suwerena.
  • Centralna komora działa Żniwiarza przypomina tę u oculusów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki