FANDOM

ME3 Extended Cut
Mass Effect 3: Wersja rozszerzona (oryg. Mass Effect 3: Extended Cut) to DLC do Mass Effect 3. Premiera wersji pecetowej i xboksowej miała miejsce 26 czerwca 2012 r., zaś wersji na konsolę PlayStation 3 na 4 lipca 2012 roku. Do 12 kwietnia 2014 roku dodatek będzie można pobrać go za darmo[1].

Historia Edytuj

Pierwotne zakończenie Mass Effect 3 stało się przedmiotem ostrej krytyki wielu fanów serii oraz miłośników studia BioWare. Pierwotnemu finałowi zarzucano brak puenty oraz – ze względu na liczne dziury fabularne – nielogiczność, jak również niewywiązanie się z przedpremierowych zapowiedzi, obiecujących różnorodne zakończenia zależne od decyzji podjętych przez gracza na przestrzeni całej trylogii. Osoby niezadowolone z zakończenia skupiły się wokół facebookowej grupy Retake Mass Effect 3, postulując poprawienie zakończenia. W odpowiedzi na zarzuty fanów, w miesiąc po premierze gry prezes BioWare, Ray Muzyka, zapowiedział stworzenie dodatkowej zawartości[2]. Wersja rozszerzona stała się dla studia rozszerzeniem priorytetowym, dlatego zmienił się grafik premier zaplanowanych wcześniej DLC.

Zawartość Edytuj

Wersja rozszerzona nie zmienia w znaczącym stopniu oryginalnej fabuły zakończenia, ale poprzez dodanie nowych przerywników filmowych i epilogów czyni ją bardziej klarowną. Przerywniki i epilogi uściślają wydarzenia przedstawione w pierwotnym zakończeniu, uwzględniają również decyzje podjęte na przestrzeni trylogii i są osobistym podsumowaniem historii komandora Sheparda stworzonego przez gracza[3].

Nowa zawartość w Wersji rozszerzonej obejmuje:

Przerywniki filmowe
  • Podczas biegu do Kanału osoby będące w drużynie Sheparda zostają zabite przez Zwiastuna bądź – jeśli gracz dysponuje wystarczająco wysoką wymierną siłą zbrojną – ewakuowane na Normandię, na pokładzie której odlatują z pola bitwy.
  • Admirał Hackett otrzymuje wiadomość potwierdzającą, że Shepardowi udało się dostać na Cytadelę.
  • Jeśli gracz nie dysponuje wystarczająco wysoką WSZ, oddziały Tarczy są atakowane podczas dokowania Tygla.
  • Po dokonaniu przez Sheparda wyboru zniszczenia, kontroli albo syntezy, w miejsce wspomnienia Jokera pojawia się jedna z postaci, która zginęła. Zachowano wspomnienie sympatii komandora, jednak nie są to już tylko Kaidan, Ashley bądź Liara – dodano wspomnienia innych sympatii.
  • Na krótko przed wystrzeleniem Tygla Hackett wydaje rozkaz odwrotu, po którym sprzymierzone siły opuszczają orbitę Ziemi.
  • Jeśli gracz dysponuje odpowiednio wysoką WSZ, energia z Tygla niszczy tylko rdzenie przekaźników masy, co pozwala na ich naprawę. Dodatkowo układy Normandii nie ulegają zniszczeniu, gdy statek dosięga fala energii. Przy niskiej WSZ Normandia i przekaźniki w dalszym ciągu ulegają zniszczeniu.
  • Dodatkowe sceny z Thessii, Tuchanki i Palavenu, z asari, kroganami i turianami radującymi się na widok padających/odlatujących Żniwiarzy.
  • Trzy narracje podsumowujące, w zależności od decyzji podjętej przez komandora: Hacketta (zniszczenie), Sheparda będącego nowym Katalizatorem (kontrola) lub EDI (synteza).
  • Podsumowanie dalszych losów różnych ras, w tym krogan, quarian i gethów.
  • Podsumowanie dalszych losów towarzyszy Sheparda, którzy przeżyli wojnę.
  • Ocaleli członkowie załogi Normandii przyczepiają na ścianie pamięci tabliczkę z nazwiskiem Sheparda. Jeśli komandor wybrał zniszczenie i dysponował wystarczająco wysoką WSZ, tabliczka nie zostaje przyczepiona, zamiast tego pojawia się przerywnik, w którym Shepard łapie oddech. Według twórców oznacza to, że komandor przeżył i być może w przyszłości znów spotka się ze swoją sympatią[4].
Dialogi
  • Oryginalna rozmowa z Katalizatorem została bardzo rozbudowana, dając możliwość wypytania o pochodzenie Żniwiarzy, jego samego i możliwości Tygla.
  • Dodano opcję pozwalającą Shepardowi odmówić aktywowania Tygla, co stanowi nowe, czwarte zakończenie. Shepard może również dokończyć rozmowę z Katalizatorem, a następnie zamiast dokonać wyboru strzelić w niego. W obydwu przypadkach skutkuje to zagładą galaktyki i zwycięstwem Żniwiarzy. Odblokowuje to również dwie nowe sceny:
    • Na nieznanej planecie odtwarzana jest zawartość kapsuły Liary. Wirtualna inteligencja Liary przemawia do przyszłych pokoleń opisując wojnę ze Żniwiarzami i podając informacje niezbędne do ich powstrzymania.
    • Po napisach końcowych pojawia się scena z Astronomką – kobietą nieznanej rasy, która opowiada dziecku o tym, jak informacje z kapsuły Liary pomogły zaprowadzić pokój w bieżącym cyklu.
Poprawki
Gratulacje - Wersja rozszerzona
  • Minimalna wymierna siła zbrojna konieczna do odblokowania najlepszego zakończenia została obniżona z 4000 do 3100.
  • Poprawiono błąd sprawiający, że Shepard nie mógł zachęcić Kena i Gabby do związania się ze sobą, jeśli Ashley zginęła na Virmirze.
  • Zmieniona została treść komunikatu wyświetlającego się po epilogu – zamiast tekstu zachęcającego do kupna DLC, ekipa BioWare dziękuje graczom za wsparcie.

Przypisy Edytuj

  1. Mass Effect 3: Extended Cut – darmowe DLC, które poprawi zakończenie
  2. Mass Effect 3: New Ending Incoming
  3. Mass Effect 3: Extended Cut adds player “personalization” to endings
  4. Mass Effect 3: BioWare zdradza wielką tajemnicę dotyczącą Sheparda

Mass Effect 3 logo Zawartość do pobrania do Mass Effect 3 Mass Effect 3 logo
Promocyjne AT-12 NajeźdźcaWyrzutnia ChakramKarabin ZbieraczyM-55 Argus
M-90 IndraKolekcja N7Ekwipunek bojowy N7Pancerz Reckoner-Knight
Kampania Z prochówWersja rozszerzonaPakiet OstrzałLewiatanPakiet oporu naziemnego
Pakiet innego wyglądu 1OmegaCytadelaGeneza 2
Gra wieloosobowa Przepustka sieciowaOdrodzenieRebeliaZiemiaOdwetDzień sądu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki