FANDOM

Mass Effect 3: Datapad – darmowa aplikacja na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS, wydana 12 marca 2012 roku. Umożliwiała sprawdzenie statusu mapy galaktyki w Mass Effect 3 i odbieranie wiadomości od postaci. W aplikację wbudowany był również Leksykon oraz minigra pozwalająca zwiększać wskaźnik gotowości w trybie Galaktyczna wojna. 6 czerwca 2013 roku aplikacja została wycofana z App Store, jednak jej przeglądarkowa wersja udostępniona została w ramach N7 HQ.

Zawartość Edytuj

Sieć Informacyjna Przymierza Edytuj

W aplikacji znajdowała się sekcja Sieci Informacji Przymierza, zawierająca oficjalne wiadomości ze świata Mass Effect oraz wpisy z twittera serii. Dostępna była ona wyłącznie w anglojęzycznej wersji aplikacji.

Wiadomości Edytuj

Sekcja „Wiadomości” pozwalała na odbieranie wiadomości od postaci niezależnych z gry, wysyłanych w miarę postępu w fabule.

Media Edytuj

Sekcja zawierająca zrzuty ekranu i filmy z Mass Effect 3.

Leksykon Edytuj

Sekcja „Leksykon” zawierała wybrane wpisy z Leksykonu pojawiające się w Mass Effect 3.

Galaktyczna wojna Edytuj

Galaktyczna wojna była minigrą pozwalającą sprawdzić i zwiększyć wskaźnik gotowości bojowej. Po 6 czerwca 2013 roku, udostępniona została uproszczona jej wersja działająca w przeglądarce.

W wersji na urządzenia mobilne, użytkownicy mieli możliwość wysłania flot w różne terytoria, za co zdobywało się kredyty i zwiększało gotowość bojową w określonym teatrze działań. Po wysłaniu floty, należało odczekać określoną ilość czasu, którą można było skrócić za pomocą ulepszeń, a następnie odebrać kredyty za wykonanie zadania. Gracz otrzymywał również premię do wskaźnika gotowości bojowej, zależną od poziomu jego floty. Floty dodatkowo posiadały poziom tarcz – im był on wyższy, tym większe prawdopodobieństwo, że flota nie zostanie osłabiona i będzie mogła od razu zostać wysłana na kolejną misję.

Misje rozgrywały się w piętnastu miejscach rozsianych po pięciu głównych teatrach działaś. Każda z nich charakteryzowała się krótkim, średnim lub długim czas potrzebnym na jej wykonanie, od czego uzależnione były również nagrody:

Czas Kredyty Gotowość
Krótki (1 godzina) 75 +2,80%
Średni (3 godziny) 600 +2,98%
Długi (6 godzin) 1125 +3,17%

System rozwoju floty opierał się na ilości zgromadzonych kredytów, które można było wydać na zakup ulepszeń: przyspieszenie czasu wymaganego do ukończenia misji, zakup dodatkowej floty (maksymalnie pięć), wzmocnienie tarcz lub dodatkową premię do wskaźnika gotowości. Ulepszenia szybkości, tarcz i gotowości posiadały dziesięć poziomów, zaś flot trzy. Każdy kolejny poziom zwiększał skuteczność ulepszenia, ale jego nabycie kosztowało więcej. Po zakupie wszystkich podstawowych ulepszeń, dostępne stawały się bardziej zaawansowane i droższe, pozwalające zyskać znaczącą premię do wskaźnika gotowości.

Seria Mass Effect
Główna seria Mass EffectMass Effect 2Mass Effect 3AndromedaTrilogy
Gry mobilne Mass Effect GalaxyMass Effect: InfiltratorMass Effect 3: DatapadAndromeda: APEX HQ
Zawartość do pobrania Mass EffectMass Effect 2Mass Effect 3
Książki ObjawieniePodniesienieOdwetDeceptionNexus: Początek
Komiksy Serie: OdkupienieEvolutionInvasionHomeworldsFoundationDiscovery

Minikomiksy: IncursionInquisitionConvictionBlasto: Eternity is ForeverHe Who Laughs Best

Filmy Paragon LostMass Effect