Wikia

Mass Effect PL Wiki

Mass Effect 2

Komentarze5
1764strony na
tej wiki
Mass Effect 2
ME2 pl cover
Producent
BioWare
Wydawca
Electronic Arts
Silnik graficzny
Unreal Engine 3
Polska premiera
29 stycznia 2010 (PC, X360)
21 stycznia 2011 (PS3)
Premiera w EUR
26 stycznia 2010 (PC, X360)
18 stycznia 2011 (PS3)
Gatunek:
RPG akcji, TTP
Tryby gry:
Single-Player
Kategoria PEGI:
18+
Platformy:
PC, PS3, Xbox 360
Nośnik:
DVD, Blu-ray Disc

Mass Effect 2 to gra action RPG osadzona w realiach science-fiction, stworzona przez BioWare na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Światowa data premiery miała miejsce 26 stycznia 2010 roku. W oryginalnej wersji językowej głosu Shepardowi udziela Mark Meer, zaś Shepard Jennifer Hale. W polskiej wersji głosów postaci użyczali Łukasz Nowicki i Agnieszka Kunikowska.

Fabuła

W prologu SSV Normandia SR-1 zostaje zaatakowana przez ogromny statek nieznanego pochodzenia. Wskutek ataku cała ekipa znana z poprzedniej części zostaje rozdzielona, statek zniszczony, a sam komandor Shepard umiera. Po dwóch latach odbudowy komandor budzi się w nieznanej mu placówce, atakowanej przez zhakowane mechy. Tajemniczym wybawcą komandora okazuję się organizacja Cerberus, znana z poprzedniej części ekstremalna proludzką organizacja, na której czele stoi tajemniczy Człowiek Iluzja. W związku ze znikaniem ludzkich kolonii i brakiem reakcji ze strony Przymierza, Shepard godzi się na współpracę z Cerberusem. Na Pochodzie Wolności okazuje się, że za atakiem na ludzkie kolonie stoją Zbieracze. Do walki z nimi Shepard dostaje od Cerberusa nową Normandię, wyposażoną w EDI. Jako pilot powraca znany z poprzedniej części Jeff „Joker” Moreau. Głównym zadaniem komandora jest zebranie wyspecjalizowanej ekipy, która poradzi sobie w bazie zbieraczy.

Postacie

Drużyna

W całej grze do pomocy komandorowi Shepardowi mogą dołączyć:

¹DLC

Ważnym aspektem gry jest pozyskanie ich lojalności. By zdobyć lojalność, trzeba wykonać misję związaną z historią danego towarzysza.

Postacie znane z poprzedniej części

Dzięki możliwości importu postaci z poprzedniej części, można spotkać wiele postaci:

Import postaci

W Mass Effect 2 istnieje możliwość importu postaci z poprzedniej części. Pozwala to zdeterminować kilka mniej lub bardziej ważnych wydarzeń, takich jak np. los Rady Cytadeli, śmierć Wreksa i Kaidana/Ashley na Virmirze oraz możliwość kontynuowania romansu, a także zachować historię, klasę, profil psychologiczny i wygląd postaci stworzonej w pierwszej części. Z powodu zmian w mechanice gry, niemożliwe jest przeniesienie poziomu postaci, odpowiednio dostosowane zostały jednak punkty moralności.

Możliwe jest również rozpoczęcie gry zupełnie nową postacią, co jednak nie pozwala na samodzielne określenie wydarzeń z pierwszej części, wskutek czego fabuła przystosowana jest do kanonicznej historii: na Virmirze zginął Wrex oraz postać tej samej płci co kierowany przez gracza protagonista, zaś Rada została zniszczona, a na jej czele zasiadł Donnel Udina. Podjęcie najważniejszych decyzji z pierwszej części możliwe jest tylko dla osób posiadających grę w wersji na konsolę PlayStation 3 bądź które zakupiły DLC Genesis (PC, X360).

Gameplay

W grze pojawiło się wiele zmian w stosunku do poprzedniej części, w tym m.in.:

  • Wprowadzono pochłaniacze ciepła mające pełnić funkcję magazynków.
  • Usunięto moce broni.
  • Broń ciężka wymaga specjalnych ogniw energetycznych do uzupełnienia amunicji.
  • Zmodyfikowano system obrażeń zadawanych przeciwnikom, wskutek czego przykładowo strzał w głowę zadaje dodatkowe obrażenia, zaś postrzał w nogę może przewrócić przeciwnika.
  • Granaty odblokowywane są jako umiejętność specjalna wybranych towarzyszy (Kasumi i Zaeed) po zdobyciu ich lojalności.
  • Zmodyfikowano system zdrowia. Jeśli Shepard i towarzysze unikną ataku wroga na kilka sekund, ich zdrowie i tarcze zaczną się samoczynnie regenerować.

Ponadto wprowadzono nowy system klas broni:

  1. Ciężkie pistolety
  2. Pistolety maszynowe
  3. Strzelby
  4. Karabiny szturmowe
  5. Karabiny snajperskie
  6. Broń ciężka

Moce

Wprowadzono także znaczną ilość mocy do wykorzystania w grze

Wymagania systemowe

  • System operacyjny: Windows XP SP3/Vista SP1/Win7
  • Procesor: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo/równoważne AMD CPU
  • Pamięć: 1GB RAM dla XP/2GB RAM dla Vista/Win7
  • Karta graficzna: 256MB pamięci z obsługą Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 6800, Radeon X1600 Pro lub lepsze)
  • Miejsce na dysku: 15 GB
  • Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c

Więcej od Wikii

Losowa wiki