FANDOM

M-8 Mściciel to karabin szturmowy pojawiający się w Mass Effect 2 i Mass Effect 3.

Mass Effect 2 Edytuj

M8mściciel (ME2).png
M-8 Mściciel
Typ Nieznana
Dostępność Pochód Wolności
Celność Średnia
Odrzut Średni
Tryb ognia automatyczny
Szybkostrzelność 850 obr./min
Czas przeładowania 1.5 s
Statystyki obrażeń
Podstawowe obrażenia 10.8
Mnożniki obrażeń Pancerze x1.25
Tarcze x1.25
Bariery x1.25
Amunicja
Strzałów na magazynek 40
Maksymalna ilość zapasowej amunicji Domyślna 400
Pancerz 440
Ulepszenie N/A
Ogółem N/A
Ilość zbieranej amunicji (Min-Max)

Opis Edytuj

Wszechstronny i popularny wojskowy karabin szturmowy. Precyzyjny przy wystrzeliwaniu krótkich serii lub zabójczego ognia ciągłego. Modularna budowa i niedrogie części sprawiły, że mściciel szybko zdobył popularność wśród grup militarnych i najemników. Broń jest prosta w użyciu, podatna na usprawnienia i można na niej polegać.

Producentem mściciela jest Kombinat Elkoss.

Przydział Edytuj

Mściciel jest domyślnym karabinem szturmowym przydzielonym Shepardowi na samym początku gry podczas misji na Pochodzie Wolności, o ile jest on żołnierzem. Pozostałe klasy mogą korzystać z niego w późniejszym czasie, o ile zaakceptują specjalizację karabiny szturmowe na krążowniku Zbieraczy.

Członkowie drużyny Edytuj

Ze mściciela mogą korzystać Garrus, Grunt, Legion, Samara/Morinth i Zaeed, zadają oni jednak o 45% mniej obrażeń niż Shepard.

Uwagi Edytuj

  • Mściciel charakteryzuje się dużą celnością na dużych dystansach i mniejszym odrzutem niż M-9 Grom, większym jednak niż M-15 Windykator.
  • Zainstalowanie ulepszenia Celownicza WI redukuje rozrzut pocisków, dzięki czemu w walce na średnim dystansie mściciel może konkurować z windykatorem.
  • Dzięki zautomatyzowanemu ostrzałowi, po maksymalnym ulepszeniu pojemności magazynka (440 nabojów, czyli 11 pochłaniaczy) mściciel jest znakomitą bronią do długich walk z dużymi grupami przeciwników, przydatną zwłaszcza dla żołnierzy, mogących korzystać zarówno z amunicji standardowej, jak i specjalnej. W połączeniu ze skokiem adrenaliny zadaje wrogom śmiercionośne obrażenia.
  • Największą wadą mściciela jest niska ilość obrażeń na strzał, co wymusza dłuższe pozostawanie poza osłoną niż w przypadku M-96 Motyki.
    • Towarzysze zadają jeszcze mniejsze obrażenia, jednak w rękach Zaeeda – ze względu na jego umiejętności klasowe – mściciel może być przydatną bronią wspierającą.
    • Słaba siła ognia karabinu może zostać zrównoważona przez założenie części pancerza zwiększających obrażenia bądź poprzez zbadanie w pierwszej kolejności ulepszeń zwiększających obrażenia zadawane z karabinów maszynowych. Jednak w dalszym ciągu mściciel nie będzie równał się z osiągami motyki i windykatora, częściej narażając Sheparda dłuższe pozostawanie za osłoną.
    • Tę niedogodność można zminimalizować poprzez używanie amunicji zapalającej, dysrupcyjnej bądź krioamunicji.

Mass Effect 3 Edytuj

M-8 Mściciel ME3.jpg
M-8 Mściciel
Typ  karabin szturmowy
Dostępność  Prolog: Ziemia
Tryb ognia  automatyczny
Waga 
 
Pojemność 
 
Szybkostrzelność 
 
Obrażenia 
 
Celność 
 
Amunicja
Pojemność Rezerwa
30 210

Opis Edytuj

Popularny, uniwersalny, wojskowy karabin szturmowy. Precyzyjny przy strzelaniu krótkimi seriami, śmiercionośny w trybie ostrzału automatycznego. Mściciel skutecznie przebija tarcze, pancerze i bariery biotyczne. Ze względu na modułową budowę i niedrogie komponenty mściciel jest popularny zarówno wśród wojskowych, jak i najemników. Słynie z siły ognia, niezawodności, łatwości użytkowania i dostępności ulepszeń. Wyprodukowany przez Kombinat Elkoss.

Przydział Edytuj

Mściciela można znaleźć podczas prologu obok radia. Jeśli gracz nie podniesie karabinu, Shepard zrobi to w przerywniku filmowym.

Uwagi Edytuj

  • W przeciwieństwie do Mass Effect 2, mściciel strzela wolniej i zużywa mniej nabojów na pochłaniacz.
  • Mściciel sprawdza się lepiej na średnich i długich dystansach niż wersja dostępna w drugiej części.
  • To zrównoważona i elastyczna broń zadająca średnie obrażenia na dowolnym dystansie. Pozwala na precyzyjny ostrzał wrogów, bez względu na to, w jakiej odległości od Sheparda się znajdują.
  • Ze względu na stosunkowo niewielką wagę, stałą ilość zadawanych obrażeń, niezawodność i pojemność magazynka, jest bronią dobrą dla każdej klasy postaci. Maksymalne zwiększenie pojemności magazynka i wydłużenie lufy pozwala na zadawanie znacznych obrażeń bez konieczności przeładowywania.
  • Dzięki dużej celności i małemu odrzutowi Mściciel znakomicie nadaje się do strzelania wrogom w głowy podczas przebywania za osłoną, co równoważy jego przeciętną siłę.

Ciekawostki Edytuj

  • W wielu przerywnikach filmowych Shepard i członkowie drużyny używają Mścicieli, nawet jeśli w grze korzystają z innego rodzaju broni.
  • Na szafkach z bronią występujących w Mass Effect 2 znajdują się ikony przedstawiające mściciela.
  • Wygląd mściciela oparty jest na domyślnym modelu produkowanego przez korporację Hahne-Kedar lansjera z Mass Effect. W pierwszej części mściciel miał ten sam kształt, był jednak czerwonego koloru i nie miał oznaczenia M8.
  • Z boku celownika widnieją słowa „hard lock” (blokada trwała). Szczególnie wyraźnie widać je w finale drugiej części, kiedy Joker ostrzeliwuje Zbieraczy z pokładu Normandii.
  • Wariantem mściciela jest N7 Walkiria.
  • Podobnie jak w przypadku motyki i windykatora, w trzeciej części ze mściciela usunięto zintegrowany celownik, prawdopodobnie aby nie wyglądał on na zbyteczny po zainstalowaniu odpowiedniego ulepszenia. Nie wpływa to jednak na celność karabinu.
  • W trzeciej części można zauważyć dwa modele mściciela: jeden podobny do tego z drugiej części używany przez postaci niezależne, drugi bez wbudowanego celownika, używany przez Sheparda i jego oddział.
Bronie Mass Effect 3
Ciężkie pistolety M-3 PredatorM-5 FalangaM-6 KatM-11 TłumicielM-77 PaladynM-358 Szpon
AkolitaProjektor błyskawicOprawcaN7 OrzełSkorpion
Pistolety maszynowe M-4 ShurikenM-9 GromM-12 SzarańczaM-25 SzerszeńKarzyciel Krwawej Hordy
Pistolet maszynowy ZbieraczyPlazmowy pistolet maszynowy GethówN7 Huragan
Strzelby M-11 UpiórM-22 PatroszycielM-23 KatanaM-27 SejmitarM-300 Claymore
AT-12 NajeźdźcaAdeptStrzelba plazmowa gethówWyrzutnia kolców GraalN7 Krzyżowiec
N7 PiraniaKarabinek ReegarStrzelba Jad
Karabiny szturmowe M-7 LansjerM-8 MścicielM-15 WindykatorM-37 SokółM-55 ArgusM-76 ZjawaM-96 Motyka
M-99 SzablaKarabin przeciw-syntetyczny AdasBłotniak CerberusaWyrzutnia Chakram
Karabin szturmowy ZbieraczyKarabin pulsacyjny gethówOgniomiot gethówN7 TajfunN7 WalkiriaMiotacz cząstekPhaestonKarabin szturmowy Napastnik
Karabiny snajperskie M-13 RaptorM-29 SiekaczM-90 IndraM-92 ModliszkaM-97 ŻmijaM-98 WdowaCzarna Wdowa
Karabin snajperski ZbieraczyOszczepKarabin harpunowy KishockKarabin snajperski Krysae
N7 Waleczny
Broń ciężka M-451 Ognista BurzaM-560 HydraM-597 LadonM-920 KainWyrzutnia rakiet Kobra
Bojowe oprogramowanie gethówOgniomiot gethówCzarna Gwiazda ŻniwiarzyLaser celowniczy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki