FANDOM

Lewiatan z Dis to nazwa nadana gigantycznej konstrukcji spoczywającej w kraterze na planecie Jartar, która zaginęła w tajemniczych okolicznościach w 2163 roku. Powszechnie uważa się, że był on pozostałością ogromnego statku kosmicznego zbudowanego dzięki inżynierii genetycznej, zaś jego wiek szacuje się na blisko miliard lat.

Odkrycie

Naukowcy nie mieli zbyt wiele czasu na przestudiowanie prawdziwej natury tajemniczego znaleziska. Niedługo po jego odnalezieniu w układzie Dis pojawił się batariański pancernik, zaś sam Lewiatan zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Batarianie zaprzeczali, jakoby Lewiatan w ogóle istniał, przeczyły temu jednak dane salaraisńkich poszukiwaczy, sporządzone przed zniknięciem znaleziska.

Mass Effect 3

Zakładając że Balak przeżył atak batariańskich terrorystów na Terra Novą w 2183 roku, zdradzi on Shepardowi, że Lewiatan z Dis w rzeczywistości jest pozostałością Żniwiarza, którą Hegemonia przetransportowała na Khar'shan. Po fiasku ataku na Terra Nową batariański rząd nakazał przyspieszenie prac nad Lewiatanem, co przyczyniło się do zindoktrynowania wielu batariańskich naukowców i oficjeli. Znajdujący się pod wpływem indoktrynacji batariańscy urzędnicy podczas inwazji w 2186 roku sabotowali systemy obronne Hegemonii, umożliwiając Żniwiarzom łatwe zajęcie batariańskich terytoriów i przełamanie ich linii obronnych.

DLC Lewiatan

Po spotkaniu z doktorem Garretem Brysonem, komandor Shepard dowiaduje się, że Byrson dowodzi specjalną jednostką Aurora, która z rozkazu admirała Hacketta bada sprawę Lewiatana z Dis. Doktora Brysona w rzeczywistości interesuje byt, który przyczynił się do śmierci Żniwiarza, który określa mianem prawdziwego Lewiatana.

Trivia

  • „Lewiatany” to mityczne bestie, kolosy morskie, które według legend, a nawet Starego Testamentu, żyły w oceanach za czasów prehistorycznych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki