FANDOM

Położenie: Droga MlecznaGromada lokalnaUkład Słoneczny /  . planeta

Wymagania: poziom 20.

Opis Edytuj

Dawniej Księżycbył źródłem wydobycia helu-3, obecnie eksploatuje się go w celu pozyskania materiałów zdatnych do budowania stacji kosmicznych. Na Ziemi z surowców pozyskanych z Księżyca zbudowano dwa tuziny dużych stacji.

Przydziały Edytuj

Miejsca Edytuj

Nr na mapie Dostępność Opis
1 oznaczony na mapie Teren ćwiczeń Przymierza (misja Zbuntowana WI)
2 oznaczony na mapie Rozbita sonda Luna 23
3 do odkrycia Cztery pojedyncze wieżyczki obronne
5 do odkrycia Pieśń raknii

Ciekawostki Edytuj

  • Sonda kosmiczna Luna 23, której szczątki
    Luna Standard.jpg
    odnajduje Shepard, została wysłana na Księżyc w latach 70. przez Związek Radziecki.
  • W powieści Mass Effect: Objawienie pada stwierdzenie, że Księżyc był przez ludzi terraformowany. W rzeczywistości, ze względu na masę Księżyca, niemożliwe jest jednak takie przekształcenie planety, aby jego grawitacja przypominała tę panującą na Ziemi. Nieco później twórcy gry wyjaśnili, że nie przekształcono całej planety, zamiast tego nad kilkoma kraterami wybudowano kopuły i terraformowano ich wnętrze.
  • Uważa się, że hel-3 może być potencjalnym paliwem dla przyszłych reaktorów termojądrowych. Wielu naukowców i autorów science-fiction proponuje wydobycie tego izotopu z planet i księżyców Układu Słonecznego jako nowe źródło energii, mające zastąpić ropę i energię jądrową.
  • Gdy w grze spojrzy się z Księżyca w kierunku Ziemi, Ameryka Północna widoczna jest w „lustrzanym odbiciu”.
  • W grze na powierzchni Księżyca słychać wiatr, co jest niemożliwe ze względu na jego atmosferę.
  • Kiedy Shepard poznaje EDI w Mass Effect 2, po wyborze opcji dialogowej przeznaczonej dla renegata zostaje wspomniana misja na Księżycu i przeżycia Sheparda z SI.
  • W pewnym miejscu (na powyższej mapie oznaczonej numerem 5) można usłyszeć pieśń raknii. Gdy dotrze się w pobliże klifu, po chwili słyszalne będą dźwięki przywodzące na myśl nierówny śpiew waleni. Może się okazać, że w celu jego usłyszenia konieczne będzie opuszczenie mako. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki