FANDOM

Położenie: Droga MlecznaStrefa DMZ KroganAralakh /  3. planeta

Opis

Kruban to obracająca się synchronicznie planeta-cieplarnia typu Wenus. Planetę nieustannie spowijają chmury dwutlenków: siarki i węgla. Pierwsza grupa krogan zabrana z Tuchanki przez salariańskie zespoły ratunkowe poprosiła, aby zabrano ją właśnie na Kruban. Salarianie początkowo myśleli, że kroganie nie wiedzą, jakie warunki panują na Krubanie, a pomyłka spowodowana jest tym, że planeta nosi nazwę mitycznego krogańskiego raju, w którym okryci chwałą wojownicy ucztują, spożywając narządy wewnętrzne swoich wrogów. W rzeczywistości krogańscy astronomowie prawidłowo ocenili charakter planety w latach poprzedzających zagładę na Tuchance. Przez kolejne dwa tysiąclecia Kruban stał się dla krogan symbolem idealnego testu wytrzymałości.

Co roku kilku śmiałków ląduje na Krubanie i podejmuje próbę opuszczenia statku nago, aby dowieść, że zaiste godni są miana prawdziwych krogan. Powierzchnia planety usiana jest zgniecionymi, skorodowanymi szczątkami ich statków. Shath Norda to jedyny znany kroganin, który wrócił żywy z Krugana, choć jego kości były potrzaskane, a wszystkie cztery płuca uszkodzone przez opary siarki. Norda wrócił do zdrowia i stał się bohaterem swego ludu. Do śmierci, która nastąpiła w roku 1943, mógł posiąść każdą płodną krogankę, której zapragnął.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki