FANDOM

Położenie: Droga MlecznaMgławica PółksiężycTasale /  2. planeta

OpisEdytuj

Mass Effect 2Edytuj

Illium to klasyczna "planeta-ogród", przez którą przechodzą towary krążące między Układami Terminusa i Republikami Asari. W celu pobudzenia tego handlu surowe prawa dotyczące bezpieczeństwa produktów, substancji zakazanych i handlu gatunkami inteligentnymi, które normalnie obowiązują w przestrzeni Rady, zostały tu złagodzone. Formalnie Illium nie jest planetą asari; jest skolonizowane i zarządzane przez korporacje asari. Dzięki temu korzysta z podobnej elastyczności prawnej, co ludzkie korporacje prowadzące badania na Noverii.

Illium jest jedną z najmłodszych kolonii asari założonych podczas Siódmej Fali Ekspansji. Pierwsze dziecko urodzone na tej planecie wkracza dopiero w wiek średni. Planeta jest wielka i gorąca; jedynie okolice biegunów nadają się do wznoszenia budowli bezpośrednio na ziemi. Ludność na terenach bliżej równika mieszka w arkologicznych wieżowcach, które chronią przed nieznośnym gorącem promieniującym z powierzchni planety.

W 2185 roku na planetę przybywa komandor Shepard z misją werbunku Egzekutorki Samary i drellskiego zabójcy Thane'a Kriosa

Wpis z leksykonuEdytuj

Illium L.jpg
Illium to opływający w bogactwa regionalny ośrodek handlu należący do asari. Planeta jest okryta złą sławą ze względu na praktykowane tu bezwzględne wykorzystywanie robotników oraz przez fakt, że zalegalizowano tu praktycznie wszystko poza morderstwem. Nic więc dziwnego, że na Illium produkowana jest broń i środki farmaceutyczne, które byłyby nielegalne praktycznie gdziekolwiek indziej w galaktyce. Jest to tym bardziej opłacalne, że wykorzystanie niewolników do przymusowych robót jest tu legalne. Jedną z firm farmaceutycznych produkujących środki biotyczne jest Dantius Corporation, wschodząca gwiazda na rynku galaktycznym.

Pomimo charakteru produkowanych tu towarów, lllium słynie z przepychu, luksusów i bezpieczeństwa (osiągniętego dzięki niemal całkowitej inwigilacji), co czyni z niego najpopularniejszy ośrodek turystyczny. Niezliczone osobistości utrzymują na lllium i wjego stolicy, Nos Astra, ociekające bogactwem posiadłości. Jedyne, co utrudnia robienie interesów na lllium, to biurokracja, która tolerowana jest tylko ze względu na to, że zapewnia większe bezpieczeństwo.

Nie zważając na charakter prowadzonych tu działań gospodarczych, media na lllium wychwalają własne społeczeństwo z iście "nowobogacką" arogancją, skupiając się głównie na tworzeniu rankingów typu "najseksowniejsi dyrektorzy" czy "10 najbogatszych mieszkańców".

MisjeEdytuj

PrzydziałyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki