FANDOM

Hyperion

Hyperion – jedna z kilku ark wysłanych przez Inicjatywę Andromeda do gromady Helejosa. Chociaż jej głównym celem był transport ludzkich kolonistów, wśród załogi arki znajdowali się również przedstawiciele innych ras zamieszkujących Drogę Mleczną, w tym chociażby asari. Mierząc ponad półtorej kilometra i ważąc siedemnaście tysięcy ton metrycznych, wraz z bliźniaczymi arkami – Natanusem, Paarchero, Leusinią i Keelah Si’yah – jest jednym z największych statków kosmicznych, jakie wybudowano w Drodze Mlecznej. Hyperiona budowano na Księżycu.

Podobnie jak pozostałe arki, Hyperion wyposażony jest w eksperymentalny rdzeń napędu ODYSEJA, pozwalający na podróże z prędkością nadświetlną w ciemnej przestrzeni. Na jego pokładzie znajdowało się dwadzieścia tysięcy ludzkich kolonistów zamkniętych w kapsułach kriostazy, a wśród nich znajdował się m.in. Alec Ryder, wyznaczony na ludzkiego pioniera, oraz jego dzieci.

Mass Effect: Andromeda Edytuj

Po dotarciu do gromady Helejosa w galaktyce Andromeda i zbliżeniu się do planety Habitat 7, na której miała powstać ludzka kolonia, rozpoczęło się wybudzanie kolonistów. Pierwszym sygnałem, że coś poszło nie tak, był fakt, że załoga nie mogła połączyć się ani z Nexusem, ani z pozostałymi arkami. Niedługo po wybudzeniu pierwszych kolonistów, Hyperion wpadł w chmurę energii, która poważnie uszkodziła statek. Habitat 7 okazał się niezdatny do zamieszkania, a na jego powierzchni śmierć poniósł pionier, na swojego następcę wyznaczając jedno ze swoich dzieci. Pod dowództwem syna lub córki Rydera Hyperion dotarł do Nexusa, stając się jednym z jego „ogniw zasilających”.

Jakiś czas później Hyperion wraz z całą załogą został zaatakowany przez kettów pod dowództwem Archonta i uprowadzony na Meridian. Podczas bitwy o planetę arka rozbiła się na jej powierzchni, doznając przy tym uszkodzeń uniemożliwiających opuszczenie globu. Stała się integralną jego częścią, przemianowaną na „Port Meridian”.

Miejsca Edytuj

  • Kriogenika – miejsce przechowywania kapsuł z kolonistami oraz centrum medyczne
  • Pokład mieszkalny – główne atrium, w którym spotykają się i pracują koloniści. Mieści również węzeł SAM-a i prywatne mieszkanie pioniera

Załoga Edytuj