FANDOM

Helena Blake jest człowiekiem i jednym z członków "kierownictwa" organizacji przestępczej i przez SOC bywa określana mianem "osoby interesu".

W oryginalnej wersji gry głosu postaci użyczyła Jane Singer, zaś w polskiej Katarzyna Skolimowska.

Mass Effect

Helena Blake 2
Po raz pierwszy komandor Shepard spotyka ją koło Emporium w Prezydium na Cytadeli, twierdzi, że ma propozycją biznesową dla komandora. Chce, aby Shepard wyeliminował jej dwóch byłych partnerów "biznesowych", którzy mają na koncie wiele ciężkich zbrodni (handel czerwonym piaskiem i niewolnikami). Oferuję komandorowi zapłatę za usunięci ich w jej imieniu. Pozbycie się byłych wspólników ma pomóc w zmianie charakteru i profilu syndykatu na "subtelniejszy". Shepard może się od razu zgodzić bądź odmówić. Mimo wszystko dostanie koordynaty, zaś Blake będzie mówić, czy sumienie mu pozwala by ci dwaj żyli. Komandor może jej grozić aresztem za jej ofertę, ta jednak się nie przejmie groźbami i powie, że ma bardzo dobrych prawników.

Jeśli Shepard wyeliminował dwóch przestępczych bossów to powinien się udać na planetę Amaranthine w układzie Fortuna do kryjówki Blake po odbiór nagrody. Dziękuję komandorowi i obiecuje mu, że jej organizacja skupi się w przyszłości wyłącznie na hazardzie i handlu nielegalnymi technologiami.

Komandor może, zaakceptować jej decyzje i odejść, bądź próbować ją aresztować. On powie, że woli zginąć niż wrócić do więzienia. W końcu rozmowy rozkaże swoim ludziom by zaatakowali Sheparda i zginie w czasie strzelaniny. Komandor za pomocą opcji idealisty bądź renegata może przekonać ją do porzucenia przestępczego syndykatu. Wówczas Blake dojdzie do wniosku, że ci "dwaj idioci" i tak zrujnowali reputację jej organizacji, i nic już jej nie naprawi. Wtedy postanowi rozwiązać syndykat.

Taktyka

  • Na początku walki posiada 3 punkty tarczy, który się regenerują po pewnym czasie. Podobnie jak innym biotykom zdrowie się jej nie regeneruje, ale może użyć bariery do zwiększenia punktów tarczy do 6.
  • Korzysta z pistoletu i karabinu szturmowego. Zmienia broń w zależności od odległości od drużyny bądź, gdy broń zostanie uszkodzona za pomocą sabotażu. Jako biotyczka korzysta z odkształcenia by zwiększyć podatność drużyny na uszkodzenia oraz rzutu by ich powalić na ziemię.
  • Redukcja będzie bardzo przydatnym talentem, ponieważ pozwoli na zablokowania jej biotycznych umiejętności. Zastój jest również skuteczny by na chwile wyłączyć ją z walki, by wówczas rozprawić się z najemnikami.
  • Ponieważ Helena Blake jest jedyną biotyczką w bazie, nie jest konieczne wyposażanie antybiotyczne. Lepiej się sprawdzą ulepszenia zwiększające regeneracje zdrowia, zdawane obrażenia czy zmniejszające celność wroga.

Mass Effect 2

Helena Blake ME2
Jeśli nie została zabita w 2183, Shepard znajdzie ją na Omedze w klubie Zaświaty, między dolny a górnym barem. Jeśli Blake wycofała się z przestępczej działalności, będzie pracować na stacji jako pracownik socjalny i wykorzystywać swoją wiedzę na temat przestępczości, by pomagać mieszkańcom Omegi. W przypadku, gdy komandor puścił ją wolno w Mass Effect bez żadnych warunków na stacji, będzie dalej prowadziło swoją przestępczą działalność jak jeden z podrzędnych bossów podporządkowanych Arii.

Szablon:AdvME