FANDOM

Harkin był pierwszym ludzkim oficerem w SOC. Ma sobą ponad 20 lat służby. W czasie swojej kariery był znany z niezwykle szorstkiego obchodzenia się z aresztantami, przyjmowania łapówek, nadużywania narkotyków i alkoholu. Ludzka ambasada wielokrotnie wcześniej interweniowała w obronie Harkina, bojąc się utraty reputacji Przymierza na Cytadeli gdyby został wydalony ze służby. Obecnie jest wielu ludzkich funkcjonariuszy w SOC, więc niesubordynowany oficer stracił swój „immunitet” zapewniany dotąd przez ambasadę. Pozwoliło to Egzekutorowi Pallinowi na zawieszenie Harkina w służbie w SOC. Został on zawieszony na miesiąc przed początkiem wydarzeń z Mass Effect.

Mass EffectEdytuj

W trakcie poszukiwań Garrusa Vakariana ambasador Udina radzi nam udać po informacje do Harkina. Znajduję się w Dolnych Okręgach w Norze Chory. Pije i narzeka na SOC, że jest w posiadaniu dokumentów świadczących na jego niekorzyść. Jest bardzo rozbawiony tym, że Shepard należał do załogi kapitana Andersona ( w przypadku żeńskiej Shepard, będzie ją nagabywał seksualnie). Za nim powie, gdzie znajduje się Garrus, opowie nam własną wersję historii Andersona. Według niego kapitan w przeszłości był Widmem i podczas swojej pierwszej misji w nowej roli zawiódł, więc Rada Cytadeli pozbawiła go przynależności do elitarnego oddziału.

W rzeczywistości Harkin mija się z prawdą: David Anderson był jedynie kandydatem na Widmo, zaś niepowodzenie jego misji wynikało z sabotażu Sarena Arteriusa.

Mass Effect 2Edytuj

Harkin and merc.jpg
Spotykamy go ponownie na Cytadeli przy okazji misji lojalnościowej Garrusa. Harkin został ostatecznie wyrzucony z SOC i został przestępcą o pseudonimie "Cień". Jest uwikłany w tajemnicze zniknięcie Sidonisa w Układach Terminusa. Shepard i Garrus ostatecznie poznają tożsamość Harkin i postanawiają się do niego dostać. Nad jego bezpieczeństwem czuwają najemnicy z Błękitnych Słońc oraz mechy. Po pokonaniu przeciwników dostają się do Harkina, który zostaje przez Garrusa pobity i umawia ich na spotkanie z Sidonisem. Shepard może powstrzymać Vakariana (specjalna opcja idealisty) przed postrzałem Harkina w kolanu, wówczas to Garrus tylko go uderzy głową "na pożegnanie". Później EDI poinformuje nas o tym, że SOC zaaresztowało Harkina za jego przestępstwa.

CiekawostkiEdytuj

  • Możliwe jest sytuacja, że Shepard nie spotkał Harkina podczas Mass Effect. Wówczas w trakcie misji lojalnościowej Garrusa, będzie wypytywał turianina o niego. Rozpoczęcie sagi ME od drugiej części ( bez zapisów stanów gry z ME 1) zakłada , że Shepard i Harkin się nie spotkali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki