FANDOM

Położenie: Droga MlecznaMgławica KlepsydraSowilo /  3. planeta

OpisEdytuj

Hagalaz to drugorzędny świat-ogród, któremu społeczność galaktyczna poświęca niewiele uwagi. Salariańska ekspedycja górnicza odkryła planetę, która wkrótce została im odebrana siłą przez grupy przestępcze. Prawa wydobywcze zostały odsprzedane na licytacji, co w efekcie doprowadziło do gwałtownego rozwoju placówek górniczych około roku 2000, jednak większość z nich porzucono po odkryciu łatwiej dostępnych surowców na sąsiednich planetach.

Chociaż Hagalaz ma atmosferę tlenowo-azotową umożliwiającą oddychanie, jego okres obrotowy jest znacznie wolniejszy od ziemskiego, przez co doba trwa tu 98 ziemskich dni. Intensywne nagrzanie jednej strony planety i ekstremalne zmrożenie drugiej, tworzy gwałtowne burze i tornada podczas wschodu i zachodu słońca. W rezultacie flora i fauna przystosowała się do życia w cyklach zlodowacenie-powódź-upał oraz do drastycznych zmian ciśnienia. Biosfera tej planety leży poza strefą zainteresowań handlarzy egzotycznymi stworzeniami, ponieważ przeciętnemu odbiorcy niezwykle trudno jest zapewnić odpowiednie warunki życia lokalnym gatunkom.

MisjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki