FANDOM

Gabriella „Gabby” Daniels jest członkiem Cerberusa, pracowała przy Projekcie Łazarz. Na pokładzie Normandii pełni funkcję inżyniera pokładowego ds. napędu. W maszynowni statku pracuje razem ze swoim najlepszym przyjacielem, inżynierem Kennethem Donnellyim.

Głosu postaci angielskiej wersji gry użyczyła Dannah Feinglass, zaś w polskiej Joanna Jabłczyńska.

PrzeszłośćEdytuj

Wraz z Donnellym ukończyli ten sam kierunek studiów w akademii technicznej, zaś podczas bitwy o Cytadelę oboje służyli na Perugii. Po bitwie, tak jak Kenneth, wstąpiła do Cerberusa. Na temat powodów przyjęcia oferty proludzkiej organizacji żartuje, mówiąc że Donnelly załamał by się tam bez niej.

Mass Effect 2Edytuj

Daniels-Donnelly

Uwielbia silniki statków kosmicznych, co jest jedną z przyczyn, dla których nie mogła przepuścić okazji służenia na Normandii SR-2. Wraz z Kennethem często rozmawia na temat ulepszeń statku oraz nowych członków załogi. Gdy Shepard rekrutuje Jack, Gabby dokucza Donnelly’emu mówiąc, że ubrana jest ona tylko w tatuaże. Kenneth wspomina, że poznał się z Jack, na co Gabby oznajmia, że Obiekt Zero zapewne interesują tylko psychopatyczni mordercy. Gdy komandor zapyta o sugestie dotyczące usprawnienia pracy statku, Gabby zasugeruje zakup sprzęgów zmniejszających pobór mocy.

Wraz z Kennethem znajduje się na pokładzie Normandii, kiedy zostaje ona zaatakowana przez Zbieraczy. Jeśli Komandor nie zdąży z odsieczą na czas, Gabriella zginie wraz z większością załogi.

Mass Effect 3Edytuj

ME3 Gabriella Daniels
Jeśli Gabriella przeżyła samobójczą misję, porzuci pracę dla Cerberusa, zostając jednak aresztowana za działalność w organizacji. Shepard, korzystając z uprawnień Widma, może ponownie przyjąć ją na służbę.

Jeśli Shepard poprze Gabriellę w jednej z dyskusji z Kennethem, nawiążą oni ze sobą romans. Przed finałową misją komandor nakryje ich obściskujących się na podpokładzie maszynowni.

CiekawostkiEdytuj

  • Gabby jest bardziej poważna i bezpośrednia niż Kenneth – w przeciwieństwie do niego, od razu przechodzi do sedna sprawy, nie siląc się na zbędne wyjaśnienia.
  • W pierwotnej wersji scenariusza Mass Effect 3 Shepard miał zwerbować Gabby i Kennetha w Czyśćcu. Mieli oni ucieszyć się na widok komandora i przyznać, że tylko ze względu na niego współpracowali z Cerberusem, a następnie ochoczo zgodzić się na powrót na Normandię.
  • W premierowym wydaniu Mass Effect 3 pojawiał się błąd uniemożliwiający zachęcenie Gabby i Kennetha do związania się ze sobą. Można było to zrobić popierając Gabriellę w dialogu, w którym dyskutowała ona z Kenem o dobrych relacjach komandora z Ashley, jeśli jednak na Virmirze uratowano Kaidana, dialog ten nie pojawiał się. Błąd zostaje usunięty po zainstalowaniu Wersji rozszerzonej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki