FANDOM

Ciężki żołnierz Błękitnych Słońc jest jednym z podstawowych żołnierzy Błękitnych Słońcach i pełni role jednostki wsparcia. Tego typu najemnikami są ludzie. Posiada broń ciężką, wyrzutnia rakiet M-77 oraz umiejętność Pancerz Technologiczny. Ma niskie zdrowie oraz niski poziom tarcz. Jednostka ta ma za zadanie zadać dużych strat przeciwnikowi. Działa najefektywniej, gdy ten jest przygwożdżony ogniem do danej pozycji. Można spotkać dwa rodzaje przeciwników tego typu wyposażone w hełm lub nie. Najemnicy nie posiadający ochrony głowy, pełnią rolę dowódców i posiadają wyższy poziom zdrowia oraz tarcz niż standardowe jednostki.

Możliwości Edytuj

Ofensywne Edytuj

Ciężcy żołnierze zazwyczaj trzymają dystans od przeciwników tak bardzo jak to możliwe, ciągle odpalając rakiety zza zasłony. Jeśli gracz wyszedł zza zasłony, to mogą bardzo szybko zabić, bo ich rakiety namierzają widoczny cel i powalają trafionych. Na wyższych poziomach trudności, ich szybkostrzelność znacząco wzrasta. Zatem mogą przyszpilić oddział i rozprawić się z nim albo zostawić to pozostałym najemnikom.

Defensywne Edytuj

Ciężcy żołnierze zwykle nie mają tarcz, chyba że na wyższych poziomach trudności. W późniejszych etapach gry nawet na normalnym poziomie trudności mogą mieć tarcze. Na wyższych poziomach trudności żołnierze bez hełmów mają silne tarcze pochłaniające dużą ilość obrażeń.

Taktyki Edytuj

  • Najlepiej się rozprawić z nimi za pomocą karabinów snajperskich. Jeśli gracz nie ma do nich dostępu, może posłużyć się Thanem, Garrusem lub Zaeedem. Jak już padną im tarcze, można ich wykończyć ciężkim pistoletem. Alternatywnie koncentrowanie ognia na ciężkich powstrzyma ich od ciągłego wystrzeliwania rakiet, może to ich też powalić.
  • Pociski Ciężkiego mogą zranić inne jednostki Błękitnych Słońc, jak ci znajdą się na linii strzału. Choć to nie zawsze możliwe, Ciężcy mogą zza zasłon zranić swoich choćby na Korlusie.
  • Jeśli Ciężki walczy z sondą inżyniera, może sam się zranić strzelając z bliska do sondy.
  • W dalekim zasięgu Osobliwość i inne biotyczne moce mogą być użyte przeciw Ciężkim, dając okazję do ukrycia się za osłoną albo wykończenia Ciężkiego.
  • Dominacja może być użyta na Ciężkim w celu obrócenia go przeciw swoim, przez co wrogowie wykończą się sami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki