FANDOM

Piąta Flota.png

Bitwa o Cytadelę miała miejsce w 2183 roku. Prowodyrem ataku był Saren Arterius, były agent działającej z ramienia Rady sekcji Wywiadu i Działań Militarno-Obronnych, którego celem było utorowanie Żniwiarzom drogi do innych części galaktyki.

Rada, zaskoczona atakiem wspieranego przez Suwerena i gethy Arteriusa, nie była w stanie obronić stacji. Szalę zwycięstwa na stronę obrońców przechyliło pojawienie się floty Przymierza, której udało pokonać się Żniwiarza. Działania Arteriusa udaremnione zostały przez komandora Sheparda.

Skutki bitwy Edytuj

W wyniku działań wojennych, a następnie za sprawą spadających szczątków Suwerena, uszkodzonych zostało wiele obszarów Cytadeli, których naprawa trwała ponad dwa lata. Zniszczonych zostało dwadzieścia turiańskich krążowników oraz co najmniej dziewięć statków Przymierza, w większości przynależących do Piątej Floty – krążowniki Shenyang, Emden, Dżakarta, Kair, Seul, Kapsztad, Warszawa, Madryt i fregata Hongkong.

W zależności od decyzji podjętych przez gracza, wynikiem bitwy o Cytadelę może być:

  • zniszczenie Destiny Ascension z dziesięcioma tysiącami osób na pokładzie, w tym m.in. radnymi. Skutkuje to powołaniem nowej Rady, składającej się wyłącznie z ludzi bądź zdominowanej przez nich, w następstwie czego ludzkość staje się dominującą rasą w galaktyce;
  • uratowanie okrętu flagowego, dzięki czemu Rada postanawia przyjąć nowego radnego – człowieka wskazanego przez Sheparda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki