FANDOM

Położenie: AndromedaHelejosOnaon /  3. planeta

Opis Edytuj

Aya[1] to mała, porośnięta bujną roślinnością tropikalna planeta. Jej wyjątkowa orbita obiegająca czarną dziurę pozwoliła jej uniknąć wykrycia przez kettów.

UWAGA: Aya to suwerenny świat angarów. Wszyscy członkowie Inicjatywy muszą stosować się do protokołów wczesnego kontaktu.

Wpis z Leksykonu Edytuj

Aya jest anomalią w gromadzie Helejosa, tętniącą życiem planetą z aktywną lokalizacją Porzuconych. To bezpieczne schronienie dla angarów, jedynej znanej rasy myślącej pochodzącej z Helejosa, zawzięcie bronione przed intruzami. Pomaga w tym położenie Ai względem czarnej dziury Helejosa, której soczewkowanie grawitacyjne sprawia, że planetę trudniej wykryć. Z kolei Plaga czyni podejście do lądowania na Ai niezwykle niebezpiecznym dla niedoświadczonych pilotów. Skany wykazują, że w pobliskiej Pladze zakończyło żywot wiele statków kettów, których wraki zostały kompletnie ogołocone przez angarskich złomiarzy.

Aya jest również kwaterą główną angarskiego ruchu oporu przeciw kettom, którego przywódcy doradzają gubernatorce planety, Paaran Shie. Dyrektor Tann nakazał, by Aya została uznana nie tylko za suwerenne terytorium, ale i siłę militarną. Mimo że Tempest i jego załoga otrzymali pozwolenie na pokojowe wizyty, Nexus zaleca innym potencjalnym gościom daleko posuniętą ostrożność i rozprowadza wskazówki na temat „wczesnego kontaktu”.

Relacje między Inicjatywą i angarami ocieplają się, a dyplomaci wymieniają między sobą kolejne propozycje. Za aprobatą Paaran Shie, Inicjatywa otwiera na Ai ambasadę, równocześnie zapraszając angarskich dyplomatów i naukowców do zwiedzania Nexusa. Nasze Centrum Kultur rozpoczyna kilka programów współpracy, których celem jest wspieranie lepszego zrozumienia pomiędzy angarami i rasami z Drogi Mlecznej.

Zadania Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. W polskiej wersji gry nazwa używana wymiennie ze spolszczoną formą „Aja”.