FANDOM

Arka

Arki – olbrzymie statki kosmiczne skonstruowane przez Inicjatywę Andromeda w celu przetransportowania stu tysięcy kolonistów-ochotników różnych ras z Drogi Mlecznej do galaktyki Andromedy. Zainspirowany projektem Cytadeli Nexus, okręt flagowy i największa spośród ark, Nexus, stanowić miał główne centrum całej Inicjatywy i tymczasowy dom dla kolonistów, dopóki nie otrzymają oni przydziałów na „złote światy”. Po dotarciu do Andromedy, stacja miała zostać ukończona już na miejscu, osiągając dwukrotnie większe rozmiary. Pozostałe arki, znacznie mniejsze i transportujące po dwadzieścia tysięcy przedstawicieli innych ras, miały służyć za dodatkowe źródło zasilania dla Nexusa.

Lista ark Edytuj

Pierwsza fala
  • Nexus – główna arka i centrum operacyjne Inicjatywy, transportujące tysiące przedstawicieli wszystkich ras, w tym około 1200 krogan, w większości z klanu Nakmor.
  • Hyperion – arka transportująca ludzi. W roku 2819, już po dotarciu do Andromedy, napotkała problemy w okolicach Habitatu 7. Jako pierwsza dotarła do Nexusa, jednak w późniejszym czasie rozbiła się na Meridianie, stając się jego częścią.
  • Natanus – arka turian, w znacznym stopniu uszkodzona przez Plagę. Pokładowy SAM wyrzucił w różnych rejonach Helejosa łącznie 4268 kapsuł stazy, wobec czego przeżyć udało się około 15 tysiącom kolonistów.
  • Paarchero – arka salarian przejęta przez kettów, którzy zabrali z niej kilka tysięcy kapsuł, żeby prowadzić eksperymenty na salarianach.
  • Leusinia – arka asari. Kiedy była ścigana przez kettów, a następnie została uszkodzona, załoga podjęła decyzję o wyrzuceniu w kosmos ośmiu tysięcy kapsuł, uznając, że znajdujące się w kriostazie asari mają w ten sposób większe szanse na przeżycie.
Druga fala
  • Keelah Si’yah – arka quarian, na której podróżować mieli również drelle, hanarzy, elkorowie i volusowie. Duże zróżnicowanie biologiczne pasażerów sprawiło wiele problemów natury technicznej, wskutek czego jej odlot został opóźniony. Spodziewano się, że arka przybędzie do Andromedy dopiero za kilka lub kilkadziesiąt lat, jednak niedługo po bitwie o Meridian Inicjatywa odebrała sygnał alarmowy z Keelah Si’yah. Chociaż nie jest jasne, skąd został nadany, wskazywał, że arka znajduje się w niebezpieczeństwie. Na arce panuje epidemia wirusa która atakuje coraz to następne rasy. Wirus nie jest przypadkowy tylko prawdopodobnie jest sabotażem.

Technologia Edytuj

Ponieważ podróż ark przez ciemną materię nawet z systemem nadświetlnym miała zająć kilka ludzkich pokoleń, wyposażone zostały one w kapsuły kriostazy chronione przez pola efektu masy, w których koloniści spędzili większość czasu, a wybudzeni zostali dopiero po dotarciu na obrzeża Andromedy.

System napędu ODYSEJA Edytuj

Jako że arki podróżujące przez ciemną materię nie mogły zatrzymywać się, żeby „zatankować” w konwencjonalny sposób, podróż do Andromedy możliwa była tylko dzięki systemowi napędu ODYSEJA. Ten potężny eksperymentalny rdzeń napędu zaprojektowany został z myślą o podróżach międzygalaktycznych. Wykorzystuje on energię statyczną, która w normalnych warunkach doprowadziłaby do wybuchu statku, przerabiając ją na energię napędzającą główne systemu ark. W międzyczasie elektromagnetyczny silnik odrzutowy zbiera wodór otaczający arkę, w razie potrzeby również przerabiając go na paliwo.