Fandom

Mass Effect PL Wiki

Aria T'Loak

1802strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij
ME2 Aria.png
Aria T'Loak
Szef Omegi
Rasa
Asari
Płeć
Kobieta
Aktor Głosowy
Joanna Węgrzynowska
Carrie-Anne Moss
Pojawia się
Mass Effect: Odkupienie
Mass Effect: Incursion
Mass Effect 2
Mass Effect: Odwet
Mass Effect: Deception
Mass Effect: Invasion
Mass Effect 3
„Ja jestem Omegą.”

Aria T'Loak jest asari oraz de facto rządzi Omegą. Przed przyjazdem na Omegę miała za sobą dość barwną przeszłość. Początkowo pracowała jako tancerka erotyczna w nocnym klubie Zaświaty. Była to jednak jedynie sprytna przykrywka. Gdy nadarzyła się okazja zabiła ona właściciela klubu i przejęła jego interes. Zawierała sojusze i stopniowo rosła w siłę by stać się ostatecznie "władczynią" Omegi. "Ostatniemu władcy" stacji nadał dla drwiny przydomek "Patriarcha". Pozostawiła go przy życiu by był przykładem dla innych, którzy by próbowali podważyć jej władzę.

Mass Effect: Incursion

Aria Mass Effect Incursion.png

Tydzień przed zniszczeniem SSV Normandii , Aria i jej ludzie badali sprawę podejrzanych interesów Błękitnych Słońc. Na miejscu okazało się, że Błękitne Słońca dobijają interesu ze Zbieraczami. Dochodzi do walki w której giną wszyscy oprócz Arii i jej człowieka. Po dobiciu na jej rozkaz ocalałych, zebrano informację, z których wynikało, że Zbieracze bardzo interesują się ludzkimi koloniami.

Mass Effect: Odkupienie

Aria Mass Effect Redemption.png

Kilka tygodni po zniszczeniu fregaty Przymierza i śmierci Komandora Sheparda, Aria zostaje odwiedzona przez Liarę T’Soni i jej towarzysza Ferona, poszukujących informacji o Shepardzie. Z początku nie ma zamiaru im pomóc, ale zmienia zdanie gdy dowiaduje się, że w sprawę zamieszani są Zbieracze.

Mass Effect 2

Omega Aria.jpg
Jakiś czas po swoim powrocie, Komandor Shepard spotyka się z Arią szukając informacji o Archaniele i profesorze Solusie. Aria udziela mu wskazówek ciekawa jaki to będzie miało wpływ na Omegę. Po załatwieniu swoich spraw komandor wręcza jej datapad, z którego wynika, że Zaćmienie, Krwawa Horda i Błękitne Słońca planowały na nią zamach gdy tylko załatwią sprawę Archanioła. Aria odwdzięcza się dając komandorowi namiary na jeden z przemytniczych schowków Zaćmienia. Pragnąc wykorzystać swoja przelotną znajomość z komandorem, Aria zleca mu przez jednego ze swoich ludzi ochronę Patriarchy, przed zabójcami. Mimo że misja nie została wykonana po jej myśli, Aria była zadowolona z jej rezultatu.

Kryjówka Handlarza Cieni

Dodatkowe dane pobrane z bazy głównej Handlarza Cieni:

Główny artykuł: Akta Handlarza Cieni/Aria T'Loak

Faktyczna władczyni Omegi. Trzystuletnie doświadczenie jako komandos asari. Trzyma się na uboczu, paranoidalna wykazuje idealne zdolności organizacyjne i zarządzania.

Mass Effect: Odwet

Jakiś czas po zakończeniu misji Komandora Sheparda, Aria zleca swoim ludziom przejęcie od gangu Talonów dostawy czerwonego piasku. Misja kończy się powodzeniem. Niestety Aria nie zdaje sobie sprawy, że jeden z jej ludzi niejaki Paul Johnson jest poszukiwanym od trzech lat przez Cerberusa, Paulem Graysonem. Kilka godzin po akcji Grayson zostaje uprowadzony przez agentów Cerberusa, którzy przy okazji zabijają córkę Arii, Liselle. Po jakimś czasie do Arii szukającej mordercy córki, zgłasza się agent Cerberusa z propozycją od Człowieka Iluzji.

Nie zdając sobie do końca sprawy, że została wmanewrowana, Aria zgadza się na jego propozycję. Pierwsza część misji kończy się powodzeniem, a dodatkowym bonusem z niej jest David Anderson. Wykorzystując Kahlee Sanders, Aria pragnie zwabić w pułapkę Graysona, niestety akcja kończy się totalnym niepowodzeniem w którym ginie wielu ludzi Arii oraz ucieczką Sanders i Andersona z Omegi.

Po rozwiązaniu problemu Graysona, Aria otrzymuje od Człowieka Iluzji kolejną ofertę. Człowiek Iluzja chce kupić od niej dane odzyskane przez jej ludzi z bazy Cerberusa. Aria zgadza się pod warunkiem, że zatrzyma oryginały.

Mass Effect 3

ME3 Aria Purgatory.png

Po utracie Omegi na rzecz organizacji Cerberus, Aria ucieka na Cytadelę, która zmagała się z napływem uchodźców wywołanym inwazją Żniwiarzy. Ustalenie tego, że Aria nie przeszła odpowiednich procedur zajęło SOC aż trzy tygodnie. Chcąc szybko rozwiązać problem, Aria kontaktuje się z radną asari, która rozwiązuje zaistniały problem. Przebywa w barze Czyściec, gdzie spędza wolny czas.

W rozmowie z komandorem mówi, że nienawidzi stacji i jest zmuszona zmagać się z biurokracją. Doskwiera jej brak na Cytadeli porządnych klubów, ciągła inwigilacja służb stacji, brak rumu z Noverii itd. Poprzysięga zemstę Człowiekowi Iluzji i jego ludziom za stratę swojej stacji.

Mimo tego, że Aria planowała odbić Omegę z rąk Człowieka Iluzji, zdawała sobie także sprawę z tego, że i tak nie będzie to miało znaczenia, jeżeli Żniwiarze zniszczą ich wszystkich. Wezwała więc do siebie Sheparda, któremu zaoferowała pomoc w odbiciu Ziemi, w zamian za zjednoczenie Błękitnych Słońc, Zaćmienia i Krwawej Hordy.

Omega

Biegłość w broni

Moce

Akta

Aria DLC Omega.jpg

Gdy jest gotowa do walki o odzyskanie Omegi, werbuje komandora Sheparda, by przewodził atakowi na stację. Shepard nie spotyka jej w Czyśćcu jak uprzednio, ale w Doku D42, miejsce spotkania zostało wybrane przez nią by zachować dyskrecję. Aria mówi komandorowi, że zebrała wystarczające siły by przełamać blokadę Cerberusa i przebić do wnętrza stacji. Aria mówi komandorowi, aby ten spotkał się z nią później. Współrzędne miejsca spotkania poda jej ochroniarz Bray.

Mass Effect 3 logo.png Członkowie drużyny Mass Effect 3 Mass Effect 3 logo.png
Ashley WilliamsEDIGarrus VakarianJames VegaJavikKaidan AlenkoLiara T'SoniTali'Zorah vas Normandy

Tymczasowi: Aria T'LoakDavid AndersonNyreen KandrosUrdnot Wrex
Tylko na arenie: GruntJackJacob TaylorKasumi GotoMiranda LawsonSamaraZaeed Massani

Ciekawostki

  • W DLC Omega mówi, że żyje ponad 1000 lat i nigdy nie spotkała takiej osoby jak Shepard.
  • Jest jedną z czterech asari spotkanych w grach, która ma ponad 1000 lat obok Samary, Benezji i Aethyty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki