FANDOM

„Jako strateg podziwiam ich brutalność. Jako turianin wiem, że patrzę na zagładę cywilizacji istniejącej od 15 tysięcy lat. Mojej cywilizacji.”

Adrien Victus jest turiańskim generałem, weteranem Wojny Pierwszego Kontaktu. Po raz pierwszy komandor Shepard spotyka go w Mass Effect 3 na księżycu Menae, podczas ataku Żniwiarzy.

Służy w turiańskiej armii przez większość swojego życia ma silny charakter i jest popularny dowództwo wśród żołnierzy. Pomimo jego niewątpliwych zasług i osiągnięć jest uważany za dość kontrowersyjnego dowódcę z powodu niekonwencjonalnych metod działania. Na planecie Taetrus wstrzymał atak by pozwolić salariańskim szpiegom i turiańskim separatystom wykończyć się nawzajem przed uderzeniem jego oddziałów.

Jego synem jest porucznik Tarquin Victus, dowódca 9-tego plutonu.

Mass Effect 3

Prymarcha Victus i Urdnot Wrex na pokładzie Normandii
W czasie walk na Menae prom prymarchy Fedorian zostaje zestrzelony i przywódca ginie. Hierarchia wyznacza Victusa na nowego prymarchę, czego on sam z powodu chaosu bitwy nie jest świadomy.

Komandor po przebiciu się do generał informuje go o jego nowym stanowisku. Victus niechętnie się zgadza na przyjęcie godności prymarchy. Nie uważa się za polityka, ale za żołnierza, trudno mu pozostawić swoich żołnierzy oraz ojczystą planetą w tak trudnych chwilach. Ostatecznie zdaje sobie sprawę, że Shepard ma rację i powinien się z nim udać na pokład Normandii. Komandor przekonuje go mówiąc, że bez niego nie tylko bitwa o Palaven, ale szereg innych starć, może zakończyć się klęsko jeśli nie przyjmie stanowiska.

Jako nowy prymarcha i przedstawicielami turian bierze on udział w naradzie wojennej z przedstawicielami krogan i salarian. Obiecuje pomoc Ziemi, ale w zamian oczekuje pomocy krogan w odparciu inwazji Żniwiarzy na jego ojczystą planetę.

Po zakończonych negocjacjach Prymarcha jest umiarkowanym optymistą w stosunku do wyleczenia genofagium oraz sojuszu krogańsko-turiańskiego. W rozmowie z Shepardem porównuje obecną sytuację do stosunków dyplomatycznych z ludźmi. Niegdyś turianie walczyli z ludźmi w czasie wojny Pierwszego Kontaktu, teraz są sojusznikami i potrafię razem działać zmierzając ku wspólnemu celowi. Rozumie zadanie Dalatrassy Linron na temat wyleczenia genofagium, ale widzi w kroganach raczej wdzięcznych sojuszników niż przyszłych wrogów. Mimo to przytacza argumnety, ostatniego prymarchy, który był wyrażnie przeciwny leczeniu krogan.

Po wykonani zadania na Sur'Kesh prymarcha Adrien Victus prosi komandora o pomoc w odnalezieniu zaginionego plutonu turian na Tuchance. Dowódcą owej jednostki jest syn prymarchy. Victus nie chce zdradzać szczegółów dotyczących misji zaginionych żołnierzy. Prymarcha uważa misje ratunkową za niezwykle pilną i delikatną politycznie z uwagi, że dzieje się na planecie krogan, którzy nie zostali poinformowani o obecności turiańskiego oddziału. Po udanemu uratowaniu plutonu prymarcha jest wdzięczny. W trakcie misji ratunkowej Shepard dowiedzeniu się o bombie na Tuchance,Victus jednak dalej nie chce zdradzić wszystkich szczegółów misji turiańskiego oddziału. Dopiero w trakcie kolejnej misji w celu rozbrajania ładunku na planecie krogan, komandor dowiaduje się, że to turiańska bomba.

Po dezaktywacji ładunku prymarcha przeprasza komandora za trzymanie w tajemnicy informacji o bombie, jednocześnie śmierć syna uważa za najsurowszą kara jaką mógł ponieść za swoje zachowanie. Dziękuje Shepardowi, że dzieki niemu jego syna miał okazje do rehabilitacji i zginął otoczony szacunkiem swoich żołnierzy, co dla niego jako turiańskiej ojca jest powodem do dumy.

Shepard spotyka go ponownie na Ziemi, gdzie turianin przybywa wraz z wojskami by dotrzymać danego słowa i wesprzeć obronne Ziemi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki